מהן חוות דעת הנדסית / דו"ח ליקויי בניה? כל מה שחשוב לדעת

במהלך בדק בית, נבחנים רכיבי הנכס ומערכות הבניין השונות, בניהן: מערכת האיטום, האינסטלציה, החשמל, עמידה בתקנים הישראלים והרשימה ארוכה. כמו כן, נבדקת ההתאמה בין מפרט המכר והתכניות האדריכליות לבניה בפועל. חשוב להדגיש כי ישנם סוגים שונים של בדיקות לדוגמא: בדיקת דירה חדשה מקבלן / בדיקת נכס יד שניה / בדיקות רטיבות ואיתור נזילות וכו'. כל הליקויים הנמצאים במהלך הבדיקה הרלוונטית מסוכמים אל חוות דעת הנדסית הנקראת בשפה היומיומית גם דו"ח ליקויי בניה.

כאמור, בתום בדק הבית, מפיק המומחה חוות דעת המפרטת את כל ליקויי הבניה בנכס. המומחה יכול להיות הנדסאי, המהנדס, אדריכל ובמקרים מסויימים גם בעל התמחויות אחרות רלוונטיות (בעל ניסיון של 10 שנים כמנהל עבודה באתר בניה לדוגמא).

חוות הדעת המופקת כוללת:

  1. תצהיר משפטי
  2. כל הליקויים בנכס
  3. מיקומם בנכס
  4. אסמכתאות בחוק
  5. אופן התיקון הנדרש
  6. אומדן עלויות (עלות התיקון הצפויה)
  7. חתימת המומחה

דוגמאות לתמונות מתוך חוות דעת הנדסית

לדו"ח ליקויי הבנייה ישנם שני שימושים עיקריים:

השימוש הראשון: חוות דעת מקצועית (מסמך מנחה)

השימוש הראשון הוא הגשת חוות הדעת לידי הקבלן על מנת שיתקן את כל הליקויים שנמצאו במהלך הבדיקה. במצב זה, מתפקדת חוות הדעת כמסמך מקצועי והנדסי המנחה את הקבלן בעבודתו. ברוב המקרים, הקבלן משתף פעולה ומתקן את כל הנדרש. לעיתים, הקבלן אינו משתף פעולה ואז עומדת בפנינו האפשרות לפתוח בהליך משפטי שבמסגרתו תשמש חוות הדעת כראיה משפטית.

השימוש השני: ראייה משפטית

במקרה והקבלן אינו משתף פעולה ומסרב לתקן את ליקויי הבניה בנכס, נוכל לפתוח בהליך משפטי. הייצוג המשפטי נעשה על ידי עורך דין המתמחה בתביעות קבלנים בנושא ליקויי בניה. במידת הצורך תופנו לעו"ד מומחה. עורך הדין יבסס את טענותיו כלפי הקבלן בהתבסס על חוות הדעת וחוקים נוספים.

חשוב לזכור כי חוות הדעת ההנדסית מיועדת לשמש כראייה משפטית במקרה הצורך. ככזו, עליה להיערך במומחיות, מקצועיות, קפדנות ובאופן ברור שאינו משתמע לשני פנים.

לצפייה בחוות דעת לדוגמא לחצו כאן

לקבלת הצעת מחיר בקליק – לחצו כאן
או בטלפון / בוואטס-אפ: 055-6657890

עדן טויטו
עדן טויטו
2023-05-01
באפריל 2023 איתי ביצע לנו בדק בית טרום המסירה (דירה 6 חדרים) ואנחנו מרוצים מאוד! הדוח הצביע על ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים שאין סיכוי שהייתי מוצא לבד! תודה רבה איתי.
אירה אפריאט
אירה אפריאט
2023-04-24
מאוד מקצועיים, מומלץ בחום
מרים לוין
מרים לוין
2023-03-12
יניב בודק יעיל מקצועי ונעים...מומלץ ביותר!!
וילי אסור
וילי אסור
2023-03-08
יחס אישי מקצועיות שרות מעל המצופה
ברכהחוה אהרון
ברכהחוה אהרון
2022-11-07
אנחנו מבקשים להמליץ בחום רב על חברת אינספקט לבדק בית כחברה מקצועית, אמינה יסודית, בעלת מוניטין וניסיון רב, קשובה לצרכי הדיירים. הדוח שנתקבל היה מפורט מעל המצופה. נשמח להמליץ לכל דורש כאמור בחום רב. יישר כחם !!!
Christian Lior Corpuz
Christian Lior Corpuz
2021-08-10
מאוד יסודי, מקצועי בבדיקה. מרוצה מאוד מהשירות שניתן על ידי אינספקט ופן האישי ממליץ

מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

השאירו פרטיכם ואנחנו נעזור לכם

    מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

    השאירו פרטים ותוכלו להיות בטוחים

      חברת קידום אתרים אורגני חברת קידום אתרים אורגני
      Call Now Button