ברב מדינות המערב, בדיקת דירה לפני אכלוס ו/או קניה היא סטנדרט מינימלי. לצורך ההמחשה, בעת רכישת רכב, לעולם לא נוותר על בדיקתו ע"י איש מקצוע. זאת, על מנת לוודא שאכן קיבלנו את התמורה שבעבורה שילמנו. למרבה הצער, דווקא בעת רכישת דירה במאות-אלפי (ואף מיליוני) שקלים, רוכשי דירות מוותרים על בדיקה מקצועית ומקיפה לאיתור ליקויי בנייה.

מהם ליקויי בנייה?

ליקויי בנייה היא תופעה נפוצה בישראל. חוקרים מהטכניון מצאו כי ב-100% מהדירות החדשות בישראל קיימים ליקויי בניה (*קישור למחקר בסוף המדריך). ליקויי בניה בדר”כ מאופיינים באי עמידה בהוראות הבנייה הקבועות בחוק, בתקנות ובתקנים. אלו, קובעים באופן מפורט כיצד צריכות להתבצע עבודות הבנייה ומספקים קריטריונים ברורים וניתנים למדידה חד משמעית.

דוגמאות ליקויי בנייה מתוך חוות דעת הנדסית

דוגמאות ליקויי בנייה מתוך חוות דעת הנדסית

חשוב להדגיש כי בנייה לקויה היא עבירה על החוק, גם אם נעשתה בשגגה, וקיימת חובה מלאה על הקבלן לתקן כל ליקוי בנייה!

איך נגרמים ליקויי בנייה?

הופעת ליקויי הבנייה יכולה להתרחש בכל שלב בהקמת המבנה, הן בתכנון והן בביצוע. מאחורי כל פרויקט בנייה עומדים: מנהלי פרויקטים, אדריכלים, יועצים שונים והרשימה ארוכה. ריבוי הגורמים העומדים מאחורי כל פרויקט עלול לגרום לדיס-אינפורמציה או חוסר שיתוף פעולה שיוביל להופעת ליקויי בניה. למרות הבעיות האפשריות בשלב התכנון, שלב הביצוע הוא שלב קריטי יותר, ובמהלכו מופיעים רוב ליקויי הבניה. לעיתים, הקבלן אינו מבצע את כל העבודות כראוי, זאת בעקבות רשלנות פועלי הבניין או מטעמי חסכון בכסף ו\או זמן.

כאמור, בעיות תכנוניות או ביצוע רשלני של פועלי הבניין – עלולים לגרום להופעתם של ליקויים. כל אלה אינם מצדיקים ליקויי בניה בנכס שלכם!

כיצד נמנעים מליקויי בניה?

ראשית, יש לערוך בדיקה אודות הקבלן, הכוללת: ותק, המלצות ורישום בפנקס הקבלנים. שנית, יש לבדוק האם במהלך הבנייה נכח “מנהל פרויקט” ו/או “מהנדס ביצוע”. מנהלי הפרויקט יכולים להיות הנדסאים, מהנדסים או אדריכלים שהוכשרו לכך ותפקידם הוא לבקר את איכות ואופן הבנייה תוך כדי ביצוע.

כיצד מטפלים בליקויי בניה?

כאשר גיליתם בנכס ליקויי בנייה, ישנן מספר דרכים להתמודד עם העניין.

הדרך הראשונה היא לפנות לחברת בדק בית. חברות אלו שולחות הנדסאים, מהנדסים או אדריכלים על מנת לבדוק ולאתר ליקויי בניה בנכסים.

אינספקט מפיקה חוות דעת הנדסיות הכוללות תצהיר משפטי ומפרטות:

  1. את כל ליקויי הבנייה בנכס.
  2. מיקומם של הליקויים.
  3. האסמכתאות בחוק.
  4. אופן התיקון הנדרש.
  5. עלות התיקון.

חוות הדעת ההנדסית נמסרת לקבלן לשם ביצוע התיקונים. ברב המקרים הקבלן מתקן את הליקויים ובזאת מסתיים הקשר בהצלחה. לעיתים, מסרבים הקבלנים לבצע את התיקונים, ובמקרים אלה, אינספקט תפנה אתכם לעורך דין המתמחה בכל הנוגע לליקויי בייה. עורך הדין מעניק יעוץ ראשוני חינם.

חשוב לזכור כי חוות הדעת מיועדת לשמש כראייה משפטית! ככזו, עליה להיערך במומחיות, מקצועיות, קפדנות ובאופן ברור שאינו משתמע לשני פנים.

הפיצוי על ליקויי בניה הוא בדר”כ גבוה, תלוי בעלות התיקונים, במקצועיות חברת בדק הבית, ובמומחיותו של עורך הדין אליו הופניתם.

הורד עכשיו את המדריך להתמודדות עם ליקויי בניה. אינספקט בדק בית.

לקבלת הצעת מחיר בקליק לחצו כאן

או בטלפון במספר: 055-6657890

נשמח לעמוד לשירותכם

אינספקט בדק בית – איתור ליקויי בניה

עדן טויטו
עדן טויטו
2023-05-01
באפריל 2023 איתי ביצע לנו בדק בית טרום המסירה (דירה 6 חדרים) ואנחנו מרוצים מאוד! הדוח הצביע על ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים שאין סיכוי שהייתי מוצא לבד! תודה רבה איתי.
אירה אפריאט
אירה אפריאט
2023-04-24
מאוד מקצועיים, מומלץ בחום
מרים לוין
מרים לוין
2023-03-12
יניב בודק יעיל מקצועי ונעים...מומלץ ביותר!!
וילי אסור
וילי אסור
2023-03-08
יחס אישי מקצועיות שרות מעל המצופה
ברכהחוה אהרון
ברכהחוה אהרון
2022-11-07
אנחנו מבקשים להמליץ בחום רב על חברת אינספקט לבדק בית כחברה מקצועית, אמינה יסודית, בעלת מוניטין וניסיון רב, קשובה לצרכי הדיירים. הדוח שנתקבל היה מפורט מעל המצופה. נשמח להמליץ לכל דורש כאמור בחום רב. יישר כחם !!!
Christian Lior Corpuz
Christian Lior Corpuz
2021-08-10
מאוד יסודי, מקצועי בבדיקה. מרוצה מאוד מהשירות שניתן על ידי אינספקט ופן האישי ממליץ

מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

השאירו פרטיכם ואנחנו נעזור לכם

    מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

    השאירו פרטים ותוכלו להיות בטוחים

      חברת קידום אתרים אורגני חברת קידום אתרים אורגני
      Call Now Button